familiemulder.reismee.nl

Sydney

Het was een trip, maar dan heb je ook wat! Ontvangst in Sydney. In alle vroegte, om vijf uur, arriveerden we op het vliegveld Wollongong. Het was nog donker, want het is winter in Australië. We kwamen redelijk fit aan, want de hele lange reis is ons al met al erg meegevallen.

Om meteen maar goed kennis te maken met de stad pakten we de trein. En wat je dan aan gastvrijheid meemaakt, tart iedere beschrijving. De een na de ander spreekt je aan, wil je helpen. Onvoorstelbaar. Zo werd het ons in alle vroegte gemakkelijk gemaakt om onze weg naar Circular Quay te vinden. Daar moesten we de pont nemen naar de overkant van Sydney Harbour, naar Kirribilli. In die tamelijk mondaine wijk staat ons tijdelijke verblijf, Glenferrie Lodge.

Die overtocht voerde ons tussen de twee meest markante punten van Sydney door. Het Opera House en de Harbour Bridge. Het enthousiasme bij alle gezinsleden was groot.

Omdat we nog niet in onze kamer konden, stalden we eerst onze bagage in kluisjes en gingen daarna te voet op onderzoek uit. Henk en Kaj voorop, alvast op zoek naar los vliegend gevogelte. Dat was snel gevonden want het gekrijs van de parkieten was op grote afstand te horen. Maar welke parkieten waren het? Er zat een heel stel van die herriemakers in een hoge boom bijhet Admiralty House. De dienstdoende politieagent, belast met de bewaking van het schitterende gebouw, vond dat wel gek, twee van die strak naar boven kijkende buitenlanders. Hij knoopte een praatje aan, stelde zich voor en begon enthousiast over zijn land te vertellen. En over het huis naasthet Admiralty House, het Kirribilli House, de residentie van de minister-president van Australië als die in Sydney is.

We hebben een ommetje in de buurt gemaakt, lekker ontbeten en vooral veel schreeuwerige parkieten gezien (en gehoord uiteraard). Het zijn regenbooglori's (nectar etende papegaaien) en die zitten hier werkelijk en masse. Als je ze fotografeert dan schudden de buurtbewoners meewarig hun hoofd. Zo van: je fotografeert toch ook geen mussen?

Zo, en nu gaan we onze kamer opzoeken en proberen de jetlag de baas te blijven.

marlies

heey lieve marit
tjonge jonge jij in australie en ik hier in nederland niet helemaal eerlijk he :P
volgende keer even zeggen als je op vakantie gaat
kan ik me alvast in je koffer proppen :P
nouja veel plezier verder op je (droom) vakantie :)

heel veel liefs
marlies

Nienke en " de rest"

Lieve familie,
Wat fijn om te lezen dat jullie de reis goed hebben doorstaan want we hebben veel aan jullie gedacht de afgelopen 25 uur: "Dus ze gaan nu in het het vliegtuig, terwijl wij net naar bed gaan? Dus ze zijn nu in Singapore, terwijl wij net lekker met een rose koek voor de tv gaan hangen op zondagochtend? Dus ze zijn nu pas in Australië terwijl wij nu ALWEER naar bed gaan....? Pfff, da's ver vliegen, " verzuchtten ze hier.

Nienke

Harry

Bizar om te zien dat jullie daar met dikke jassen aan rondlopen en hier (Winschoten) de parkieten zowat dood van het dak vallen....

Veel plezier!!!!!

Harry

Henny Gr

Wat vind ik dit leuk om zo iets van jullie te zien en te lezen
mam