familiemulder.reismee.nl

Blue Mountains met de blauwe gloed. Verhaal van Kaj.

Op de ochtend worden wij wakker van lori´s en de geelkuif kaketoe´s.
Wat een gekrijs zeg!
Even later is iedereen wakker, Marit en Ina gaan douchen en Kaj en Henk blijven in de camper.
Het duurt een beetje langer dan verwacht.
Maar uiteindelijk kunnen we buiten zitten eten in het heerlijke zonnetje en bijpraten over de koude nacht die we overleefd hebben.
We zijn klaar met eten (heerlijk ontbijt).
Gaan we bijna naar de overkant van de straat, want aan de overkant van de straat zie je een paradijs van bergen en leven..... DIT ZIJN DE BLUE MOUNTAINS!
We moesten verder nog een best eindje lopen want we moesten HELEMAAL rondlopen.
Toen zijn we tickets gaan kopen voor de SkyWay, waar we met z'n allen in gingen.
We gingen heel erg hoog de lucht in waar je de staande rotsen die Three Sisters genoemd worden, kon bewonderen samen met het prachtige landschap dat jetot 100 kmver kon bewonderen.
Toen we eenmaal heen en terug waren zijn we wat gaan eten en drinken.
Waarbij je van de prachtige bossen beneden je kon genieten.
Toen we allemaal uitgegeten waren zijn we in de Railway gegaan.
Dat is de steilste wand waar je met een bakje vanaf kan.
Toen we eenmaal beneden waren keken we onze ogen uit om het landschap onder ons te bekijken.
De ene vogel naar de andere kwam langs vliegen.
Vervolgens hebben we de Walkway gelopen.
Maar liefst 50 minuten prachtig uitzicht tijdens het wandelen.
Je kon op een gegeven moment tussen een afgebrande boom staan, waarbij Ina uiteraard foto's ging maken.
Toen we van de Walkway af waren gingen we in de Cableway.
We gingen langzaam omhoog.
Wat je aan je linker hand zag was het glinsterende zandsteen dat had felle kleuren zoals geel en oranje.
We waren boven gekomen op hetzelfde punt als waar we gegeten hadden.
Toen zijn we naar een souvenirwinkeltje gegaan, dat was Kaj's hoogtepunt.
Hij kocht allerlei verschillende dingen.
Toen gingen we terug naar de camping, en gingen uitrusten.
Deze prachtige dag kreeg ook een prachtig einde, want Kaj zag een paar prachtige parkieten.
Hij gingen er achteraan en volgende ze tot op de poot.
Hij maakten een paar mooie actiefoto's (die jullie nu ook op de site kunnen bewonderen).
Hij zag in de verte ook een paar geelkuif kaketoes, daar maakte hij ook een paar foto's van.
Hij kwam bij de camper, hij liet de foto's zien aan Henk.
Henk vond het goede foto's.
En toen gingen we uitrusten en wachten nu nog tot morgen.